Är jag ätstörd?

Har fått ett par kommentarer om att jag ska ta det lugnt och så vidare, men för er som inte följt mig under min resa vet ju såklart inte att jag mår otroligt mycket bättre nu än på flera år(när det gäller ätstörningen).

Har gått igenom flera olika sorters ätstörningar. Det började med bantning(läs: svält) som förvärrades och ledde till bulimi som sedan blev lite bättre och därefter led jag av ortorexi men idag känner jag mig nästan(!!!) frisk.. Eller okej, de onda tankarna kring mat, kalorier, vikt osv kommer väl aldrig försvinna helt men det påverkar inte mitt liv på samma sätt längre.


Och läs noga: Jag är inte ute efter att bli underviktig, jag vill bränna fett och bygga muskler. Jag vill bli vältränad och hälsosam.


Jag kan mycket om näring och träning. Jag vet att jag ibland äter för lite men jag försöker att äta ordentligt varje dag. Svältningsdagarna är förhoppningsvis borta ur mitt liv för alltid.



Nej tack!




JA TACK!



Kommentarer
Postat av: lovelyliller: trening mm.

skal du bygge muskler må du spise masse kalorier. jeg spiser selv over 3000 om dagen. etter du har bygd musklene kan du begynne å definere muskelmassen og kvitte deg med fett :)

2011-01-16 @ 20:34:13
URL: http://lovelyliller.com
Postat av: down

jag vet, men jag ska bränna fett först och SEN börja styrketräna. har ändå en skada just nu som hindrar mig från viss styrketräning.

2011-01-16 @ 22:15:04
URL: http://downdowndown.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag diggar din stil!

You go girl ! :D

2011-01-17 @ 04:25:00
Postat av: Anonym

Det är jättebra tankesätt du har, men jag tror fortfarande du inte riktigt förstår.



Och JO, jag har VISST följt din blogg under en längre tid.



Men grejen är den att om man äter 750 kalorier per dag, och man tycker att man är "grovt fet" om man har ett BMI på runt 19, då har man anorexi-tankar. Det har du ju förstått själv, men du tror antagligen det har blivit bättre.



Om man ska bygga muskler krävs det mycket mer kalorier än 750 per dag.



Jag säger ingenting för att trycka ner dig, varför tror du jag läser din blogg? För att jag tycker du är trög? Det tycker jag inte. Jag förstår att det måste vara jobbigt.



Plus: Att du behöver inte bränna mer fett. Du bör inte bränna mer fett. När din skada har läkts kan du då börja styrketräna.

2011-01-17 @ 17:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback