Svar till frågestunden!

Favoritfärg?
Blått(himmelsblå, babyblå och kornblå)
Rosa är en annan favorit :)


Hårfärg och ögonfärg?

Jag är blond och har blå ögon


Hur lång är du?
ca 175 cm - och väldigt nöjd med det


Vikt?
vet inte... vågar inte väga mig men gissar på någonstans mellan 60 och 64 kg(oacceptabelt!)
vet att det inte är någon ursäkt, men det senaste halvåret har jag varit sjuk nästan konstant vilket har resulterat i att jag inte kunnat träna.. jag har också vart(är) snudd på deprimerad. Därav viktökningen....


BMI?
ingen aning som sagt, men mitt mål är någonstans mellan 17 och 18


Vilken kroppsdel är mest nöjd/missnöjd med?

Mest nöjd med brösten och näsan
Minst nöjd med låren och armarna


När fick du idén att börja banta?

vintern -07 då en vän lagts in pga anorexia och majoriteten av mina vänner hade någon form av ä.s. Allt i min omgivning började handla om vikt och sånt.


Hur länge har du bloggat om det?

våren -08


Har du alltid varit missnöjd med din kropp?

åååhnej! innan jag började 9an så tokälskade jag min kropp. Jag tyckte att jag var perfekt!


Hur gammal är du?

18


Lägsta/högsta vikt?

högsta är 64-65
lägsta 51


Vad är bästa sättet för dig att gå ner i vikt?

äta mindre, minst 4 måltider om dagen, gärna minska kolhydraterna, undvika socker, träna(behöver inte vara överdrivet mycket)


Största last?

kanelgifflar


Vet dina föräldrar eller vänner om din ätstörning?

den enda som vet är min pojkvän


Vad vill du bli när du blir stor?

någonting som har med träning, kost och hälsa att göra. PT, hälsocoach eller någonting liknande.


Favoritämne i skolan?

Matte


Ett ämne du inte gillar i skolan?

engelska och svenska(pga läraren)


Vad tycker du är det jobbigaste med att försöka gå ned i vikt, och vad gör du för att få det att bli lättare?

bekvämligheten, och tryggheten. Om jag går in för någonting, ex viktminskning, så måste jag göra det med 110% annars går det inte. Allt handlar om de val man gör.


Vad har du för klädstil?

ganska tråkig. eftersom jag känner mig så fet i jeans så har jag nästan alltid klänningar på mig.
den klädstil jag älskar mest är den romantiska med mycket volanger, gammelrosa och spets.


Om du fick vara en kändis för en dag, vem skulle du vilja vara?

Miranda Kerr. Skulle vara skönt att få leva en dag som världens vackraste kvinna.


Hur många kcal äter du per dag? Och vad brukar du isf äta?

Räknar inte kalorier just nu, men en riktlinje är ca 1500 kcal. Har börjat äta enligt GI så det blir mycket ägg, kyckling och olika grönsaker & sallader.


Favorit modell?

Miranda Kerr som pryder min header. Hon är PERFEKTION i högsta grad!


Tränar du ngn sport?

nej, jag tränar på gym och olika grupppass där. När jag var yngre tränade jag handboll, och kampsport.


Hur snabbt gick du ner i vikt när du gått ner som snabbast och hur gjorde du för att gå ner så snabbt?

Första månaden jag bantade gick jag ned 5 kilo på en månad(mycket för en redan smal kropp). Det enda jag gjorde var att minska de portioner som jag vanligtvis åt. Åt fortfarande vitt bröd och godis varje dag, men betydligt mindre. Tränade spinning någon gång i veckan. Promenerade minst 1 timme varje dag.


Vad motiverar dig mest?

[Läs detta inlägget]


Om du hade vunnit hundratusen kr, vad hade du gjort då?

10 000 kr skulle gå till resan jag ska göra i sommar, shoppa massor och spara resten för mitt framtida boende med min pojkvän.



http://glamourstarclub.files.wordpress.com/2008/03/miranda_kerr_05.jpg

Kommentarer
Postat av: GT

Bra blogg hörredu. Blir både motviverad och peppad av att läsa den. Kom ihåg dom dagar då du är som starkast och när man klarar en dag om man säger. Eller den känslan när vågen visar MINUS. Undebar känsla. Keep on fighting girl :)

2010-04-28 @ 23:13:28
URL: http://getthiny.blogg.se/
Postat av: LiljaLill

Tjo! Ville bara säga att jag tror att förmodligen majoriteten av de som skriver blogg om viktminskning är lite halft deprimerade. Jag är iaf det. Depressioner kan leda till ätstörningar enligt studier.

Du är som sagt inte ensam om att vara lite deprimerad ;)

En gång överåt jag, dagen efter skulle jag träffa min syrra. Jag var inte ett dugg hungrig och berättade för henne om att jag hade överätit kvällen innan. Då frågade hon mig "varför?"

Hon skulle inte fatta någonting om jag sa att jag var deprimerad :/

Du är värd att lyckas med din viktminskning! Keep fighting the food! <3

2010-04-29 @ 23:42:10
URL: http://skinnylicioushot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback