Long time no see

Har varit urusel på att skriva här. Dels för att jag prioriterat annat, men även eftersom jag funderat på hur denna bloggen påverkar mig. Min självkänsla är i botten och jag jobbar med att få upp den med hjälp av Mia Thörnbloms övningar, och jag går hos kurator och har gått mitt första möte hos en riktig psykolog.

Vad det gäller mat, kropp och vikt så är även allt det i botten. Med bara 2 månader till sommarlovet, och 4 månader till utomlandsresa så har jag nu inget annat val än att kämpa. Ta en dag i taget.
Jag vet att det går eftersom jag klarat det förut.
Jag vill inte bara äta lite och nyttigt tills jag blir smal, utan jag vill ändra hela min livsstil. Jag vill bli "hon-den-där-nyttiga-och-duktiga". Jag SKA bli den där tjejen. Jag kommer aldrig släppa min dröm om att bli perfekt.


Jag har inte vågat väga mig då jag är fetare än jag någonsin varit... Jag får inte längre på mig mina gamla jeans. Jag tänker inte längre på om kläderna jag har är snygga, utan jag tänker på om de döljer det som behövs. Det är jag mer än trött på. Jag vill älska min kropp. Jag vill älska mig själv.


Bloggen här kommer numera inte bara handla om att gå ner i vikt, utan även om hur jag verkligen mår, och min självkänsla. Den kommer inte handla om självsvält, utan att ändra livsstilen till det bästa möjliga och som grädde på moset gå ner i vikt, bli snyggare, uthålligare, få bättre kondition och älska mig själv....



Förlåt för den dåliga updaten.
Ni som har min "riktiga" blogg har däremot fått följa mig ändå eftersom jag uppdaterar där oftare.. Ni har då även fått se bilderna på the fat chick that I am..


Kommentarer
Postat av: A

De later valdigt bra. Att focusera pa att ma bra! Sen ingar de ju ata nyttigt, trana och fa en kropp man trivs med. Later mycke halsosammare och battre satt att tanka an att bara svalta och ga ner sa mycke som mojligt pa kortast tid. Aven om de ar lockande ibland...

2010-04-12 @ 21:12:59
URL: http://agapimou.blogg.se/
Postat av: Samantha

Åh, jag skulle jättegärna vilja ha adressen till din andra blogg! Om man får? Pretty please? :)

2010-04-12 @ 21:14:49
Postat av: b

Undrar om man på något sätt skulle kunna få läsa din "riktiga" blogg?:-]

2010-04-12 @ 22:05:32
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: Miranda

Bra! Kämpa på! Du är värd att älska dig själv! Man skulle inte få läsa din "riktiga" blogg? Kram

2010-04-13 @ 10:16:35
URL: http://www.mybordergirl.blogspot.com
Postat av: LP

Hoppas det håller denna gången. Jag är på din sida föralltid.

2010-04-13 @ 21:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback